Fentieken túlmenően pénzügyi belső ellenőrzéssel foglalkozom elsősorban költségvetési szervek (Kistérségi Társulások, Önkormányzatok, azok Intézményei és Polgármesteri (Közös)Hivatalok), valamint gazdasági társaságok számára.

Miért előnyös a külső szakember alkalmazása elsősorban költségvetési szervek számára?

  • A legfontosabb a függetlenség biztosítása, nincs összeférhetetlenség.
  • Objektív vizsgálati eredmény készül.
  • A megbízási szerződés bármely fél részéről, nem megelégedettség esetén, könnyebben megszüntethető.
  • Költségtakarékos, amely magában foglalja az ellenőr díjazását (nincs közteher vonzata), telefon használatát, eszközök (számítógép, nyomtató, stb...) költségét, üzemanyagköltséget.
  • Az új Belső ellenőrzésre vonatkozó jogszabályok /370/2011.(XII.31.) Korm. rendelet, valamint 264/2013. (VII.11.) Korm. rendelet/ értelmében kötelező tevékenység a belső ellenőri tanácsadás. Adószakértői végzettségemnél és gyakorlatomnál fogva úgy gondolom, hogy az átlagnál többet tudok nyújtani a költségvetési szervek pénzügyi területein dolgozók számára a felgyorsult világunkban.

Gazdasági társaságok számára is megnyugtatóbb egy külső pénzügyi belső ellenőr megbízása alkalmanként, elsősorban tagolt telephellyel, bonyolult adminisztratív hátérrel, sok alkalmazottal és sok pénzbeszedő hellyel rendelkező vállalkozások esetén, mivel egy cégvezető nem lehet egyszerre mindenhol, a főkönyvi könyvelés utólagos és nem biztos, hogy az alapbizonylatok feldolgozása minden olyan esetleg hibás pénzügyi, adójogi folyamatot feltár, amely a gazdálkodás pénzügyi-adójogi kockázatát eredményezheti.